Vergi indirimleri ve ucuz enerji tasarrufları sayesinde güneş enerjili evler artıyor.

 

Kongre, küresel finans piyasalarının dibe vurduğu ekim ayında Amerika’nın yeşil enerji endüstrisine el uzattı. Bu doğrultuda rüzgar ve güneş enerjisi, jeotermal, gelgit enerjisi ve diğerleri için vergi kredileri yenilendi ve genişletildi. Bu hamlenin petrol fiyatlarının düştüğü şu günlerde ekolojik enerji stoklarına pek bir faydası olmadı. Ama ABD ekonomisinin en karanlık sektörlerinden biri olan inşaat rahat bir nefes aldı. Daha doğrusu, güneş enerjili ev inşa edenlerin yüzü güldü. “Tüketiciler çevreye duyarlı evlerin para tasarrufu sağladığını biliyor” diyor Arizona, Scottsdale’deki Shea Homes Active Lifestyles Communities’in Başkanı Rick Andreen.

 

Kongre’nin sağladığı ödeneklerin çoğu, rüzgar tarlaları gibi büyük projelere gidecek. Ama çevreye duyarlı ev almak isteyenler de bunlardan faydalanabilecek. Gözden geçirilen tek sefere mahsus yüzde 30’luk yatırım kredisine göre, evinin çatısına 25 bin dolarlık sıradan bir güneş enerjisi paneli taktıran bir alıcı 7 bin 500 dolarlık gelir vergisi kredisi alacak. Eskiden bu rakam 2 bin dolardı. Bu yatırımın ne zaman geri ödeneceği ise yerel kurallara ve kamu hizmetleri ücret tarifelerine göre değişecek. Kaliforniya, Connecticut ve New Jersey gibi elektriğin çok pahalı olduğu yerlerde, “Konuta mahsus sıradan bir güneş enerjisi sisteminin vergi öncesi yıllık bileşik faiz haddi yüzde 15’ten iyi olacak” diyor sektör araştırmaları yapan OnGrid Solar’ın CEO’su Andy Black.

 

Taze krediler, güneş enerjili evler açısından bir dönüm noktası olabilir. Mortgage ve enerjinin ucuzladığı konut patlaması sırasında yeşil enerji iyi bir seçenek değildi. Ev alanlar için granit mutfak tezgahları, güneş panellerine göre daha önemliydi. Ama inşaatçılar subprime çöküntüsünden önce güneş enerjili evlerin önemini fark etmeye başladı. Konut inşa edenler için satış verileri toplayan Ryness Co’ya ait son bir araştırma, Kaliforniya’nın 13 mahallesinde güneş enerjili evlerin diğerlerinin iki katı fiyatlara alıcı bulduğunu gösteriyor.

Adam Aston, BusinessWeek

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR