Panasonic, Viko`yu satın aldı

Japon Panasonic, anahtar ve priz üreticisi Viko`nun çoğunluk hissesini satın aldı.

 

Japon elektronik üreticisi Panasonic, anahtar ve priz üreticisi Viko`nun çoğunluk hissesini aldı.

 

Yayımlanan basın bülteninde Panasonic`in Türkiye`nin büyüme potansiyeli ve stratejik konumundan yararlanarak Rusya, Orta Asya, Ortadoğu, Afrika ve Avrupa pazarlarındaki konumunu güçlendirmeyi amaçladığı ifade edildi.

 

Açıklamada anlaşmanın mali değeri veya ayrıntıları konusunda bilgi yer almazken, Japonya`nın Nikkei gazetesinde Panasonic`in Viko`yu 460 milyon dolara aldığı ifade edildi.

 

Açıklamada ayrıca, ortaklığın bazı şartların yerine getirilmesinin ardından yürürlüğe gireceği kaydedildi.

 

PANASONIC: ORTAKLIĞIMIZ STRATEJİK ÖNEME SAHİP

Panasonic`in çoğunluk hissedarı olduğu ortaklık anlaşması sonrası bir açıklama yapan Panasonic Eco Solutions Başkanı Mr. Yoshioka, "Viko ile ortaklığımız Panasonic için stratejik öneme sahiptir. Panasonic, Türkiye`yi bir üs olarak kullanarak; Viko`nun güçlü marka bilinirliği, yaygın satış kanalları ve Avrupa tipi anahtar - priz üretimindeki ileri teknolojileri gibi güçlü yönetim kaynakları sayesinde sadece Türkiye`de değil, Ortadoğu, BDT, Avrupa ve Afrika pazarlarında da büyümeyi hedeflemektedir. Panasonic ve Viko bu ortaklıkla güçlerini birleştirerek sinerjilerini artırmayı ve hedef pazarlardaki konumlarını daha da genişletmeyi amaçlamaktadır`` dedi.

 

VİKO KURUCU ORTAKLARI: VİZYONUMUZU GERÇEKLEŞTİRME ADINA ÖNEMLİ

Viko kurucu ortakları Cahit Durmaz ve Ali Dağbaşı ortaklık imzası sonrası yaptıkları açıklamada ise şu ifadelere yer verildi:

 

"Kuruluşumuzdan bugüne müşterilerimiz için değer katmaya odaklanan yenilikçi bir yaklaşımla pek çok ürünü pazara sunduk. Vizyonumuzdan aldığımız enerji ile dünya markası olma yolunda 70`in üzerinde ülkede aydınlığı parmak uçlarına taşıdık. Yıllar içerisinde ülkemizde ve yurtdışında sektörümüzde lider markalar arasında yerimizi aldık. Bu başarının ardında yatan en önemli ilham kaynağımız sürekli mükemmele ulaşma ve bir dünya markası olma tutkusu oldu.

 

Bu tutkunun gereği olarak vizyonumuza 2023 yılında sektörümüzde dünyadaki ilk 10 markadan birisi olma hedefini koyduk. Her geçen yıl küresel rekabetin arttığı ve konsolidasyonların hızlandığı günümüz dünyasında böylesine iddialı hedeflere ulaşmanın dünya liderleriyle güç birliği oluşturmaktan geçtiği inancıyla bu yıl içerisinde stratejik ortaklık girişimlerimizi başlattık.

Bugün, 100 yıla dayanan başarılı geçmişi ile dünyanın en itibarlı markaları arasında yerini alan teknoloji devi Panasonic ile bir ortaklık anlaşması imzalamaktan duyduğumuz gurur ve mutluluğu paylaşmak istiyoruz.

 

Panasonic ile ortaklık görüşmelerimiz esnasında her iki kuruluşun kültürleri, coğrafi konumları, etkin oldukları pazarlar, ürün yelpazeleri ve gelecek stratejileri dikkate alındığında ideal bir uyumun varlığını gördük. Teknoloji alanındaki geniş ürün yelpazesinin yanı sıra Asya kıtasının anahtar priz sektör lideri de olan Panasonic ile ortaklığımızın gerek Türkiye gerekse dış pazarlardaki konumumuzu güçlendireceğine ve vizyonumuzu gerçekleştirme yolunda çok önemli bir atılım olacağına inanıyoruz. Ayrıca, bu ortaklığın yıllardır örnek bir düzeyde sürdürülen tarihsel Türk-Japon dostluğunun daha da güçlenmesine katkı sağlayacağı görüşündeyiz."

 

Taraflar, ortaklık ile ilgili yasal sürecin tamamlanmasının ardından kamuoyuna gerekli ve kapsamlı bir bilgilendirmenin yapılacağını ayrıca belirtti.

www.ntvmsnbc.com

31.10.2013

 

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR