Güneş Arabaları yarıştı …

İlk kez Türkiye den de bir aracın katıldığı Güneş Arabaları Yarışının amacı, fosil yakıt yerine yenilenebilir yakıt kullanımını özendirmek.

 

17 ülkeden 37 ekip, Avustralya yı kuzeyden güneye 3 bin kilometre boyunca sadece güneş enerjisiyle katetti.

 

Yaz mevsimindeki Avustralya nın kavurucu güneşi altında, üniversite öğrencilerinin geliştirdiği ileri teknoloji ürünü modeller mücadele etti.

 

İdealist ekipler temiz bir çevre için güneş enerjisinin yaygınlaştırılmasına dikkat çekmeye çalıştı.

 

5 gün süren zorlu yarışta Japonya Tokai Üniversitesi nin geliştirdiği araç, ipi göğüsledi.

 

1987 den bu yana iki yılda bir düzenlenen dünyanın en prestijli güneş arabaları yarışına, bu yıl ilk kez bir de Türk ekibi katıldı.

 

Sakarya Üniversitesi öğrencileri tarafından tasarlanan Saguar saatte 132 kilometre hıza ulaşabiliyor.

 

Güneş enerjisiyle çalışan Saguar, aynı zamanda, 800 bin liralık maliyetiyle Türkiye nin en büyük bütçeli öğrenci projesi.

 

Belçika ekibi mücadele sırasında, ilk gün bir kaza yüzünden yarış dışı kaldı.

 

Yarışmada, dünyanın en prestijli üniversitelerinin ekipleri dayanılıklık mücadelesi verdi.

 

Geniş bir izleyici kitlesi bulunan yarışla fosil yakıtların yerini, hidrojen, güneş enerjisi gibi yenilenebilir enerji kaynaklarının alması gerektiği vurgulandı.

www.trt.net.tr / 28 Ekim 2009

-.-

SAGUAR (SAkarya Üniversitesi GÜneş ARabası), Sakarya Üniversitesi öğrencileri tarafından tasarlanan ve üretilen Güneş Arabası’dır.

 

2004 ün sonunda proje raporundan olumlu sonuç alan ekip X4 tasarımını üretmek için çalışmaya başladı. X4 tasarımı, Kocaeli nin Körfez ilçesinde hizmet veren ve projenin ana sponsorlarından biri olan Gülünce Otomotiv in atölyelerinde ekip tarafından hayata geçirildi. 2005 in Ağustos ayı başında tamamlanan aracın halka tanıtımı 24 Ağustos 2005 tarihinde Sakarya da gerçekleştirildi.

 

2005 Ağustos ayında yeni modelin tamamlanmasının ardından ekip Formula-G 2005 e katıldı.

 

Yarışın ardından bir sonraki yarış için projeye daha geniş çaplı katılım sağlamak ve daha iyi bir araç üretmek için fakültenin muhtelif yerlerine afişler asılarak öğrenciler projeye davet edildi ve SAGUAR X5 i üretmek için birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinin de yer aldığı yeni bir ekip kuruldu.

 

Finansman ve sponsorluk ile oldukça uzun zaman harcayan ekip yeni aracın tasarım aşamasını bitirmesine karşın üretim aşamasına ancak 2006 nın başlarında geçebildi. Bu arada ekip çalışma alanını genişletmek ve genel olarak ALTERNATİF enerjiler alanında çalışmak için Sakarya Üniversitesi İleri Teknolojiler Uygulama Topluluğu (SAITEM) adını aldı.

 

2006 Haziran ayında X5 in tamamlanmasının ardından ekip Formula-G 2006 ya katıldı.

tr.wikipedia.org/wiki

-.-

Sakarya Üniversitesi

Tarihçe

Kendisine çağdaş uygarlığın gerektirdiği her türlü donanıma sahip bireyler yetiştirmeyi amaç edinmiş olan Sakarya Üniversitesi nin çekirdeğini 1970 yılında açılan Sakarya Mühendislik ve Mimarlık Yüksekokulu oluşturmuştur. Bu okul 1971 yılında Sakarya Devlet Mimarlık ve Mühendislik Akademisi ne dönüşmüş, 1982-1992 yılları arasında İstanbul Teknik Üniversitesi ne bağlı bir Fakülte olarak öğretim vermiştir.

 

3 Temmuz 1992 tarih ve 3837 sayılı kanun ile Sakarya Üniversitesi kurulmuştur.

 

90 sonrasında kurulan üniversiteler arasında akademik ve teknik altyapısını hızla tamamlayan üniversitemiz idari birimleri ile ISO-2002 Kalite Belgesi ile "EFQM Mükemmellik Yetkinlik Seviyesi Kalite Belgesi"ne sahip ilk ve tek devlet üniversitesi olup lâboratuar, eğitim ve sosyal hizmetler, Internet alt yapısı ve bilişim sektöründeki atılımlarıyla bir çok üniversite için örnek oluşturmaktadır.

www.sakarya.edu.tr

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR