Türkiye’nin ilk hibrit teknesi BLUE MOON, görücüye çıktı

Elektrikli motorla pervane çevriliyor. Elektrikli motor ise rüzgar, güneş enerjisi, pil, akıllı akü, hidrojen veya akıllı jeneratörle enerji optimizasyonu sağlanarak besleniyor.

 

Türkiye’nin ilk hibrit teknesi Blue Moon, Boat Show Eurasia Fuarı’nda görücüye çıktı. Teknenin uygulayıcısı Zero Emissions Institute A.Ş., tekne dünyasında oyunun kurallarını değiştirmeye hazırlanıyor.

 

Türkiye’nin ilk hibrit teknesi Blue Moon, Boat Show Eurasia Fuarı’nda görücüye çıktı. Zero Emission Institute A.Ş.’nin kurucusu Türkiye’nin duayen sanayicisi Osman Turgut Yazıcı, teknenin 13 yıllık bir çalışmanın ardından suya indirildiğini, yarattıkları sistemin ikinci el veya sıfır bütün teknelere uygulanabileceğini söyledi.

 

Viaport Tuzla Marina’da 27 Eylül - 02 Ekim 2016 tarihleri arasında düzenlenecek olan Boat Show Eurasia Fuarı, Türkiye’de bir ilke sahne oldu. Yılların duayen sanayicisi Osman Turgut Yazıcı’nın kurduğu en genç şirket Zero Emission Institute A.Ş., ilk hibrit teknesini suya indirdi. 13 yıllık bir çalışmanın ürünü olan hibrit tekne ile yüzde 80’e varan yakıt tasarrufu sağlanabiliyor.

 

Yeni, eski, küçük, büyük bütün teknelere uygulanabilen sistem, şirketin adı gibi 0 emisyon değerleri ve çevreci özellikleriyle de göz dolduruyor.

 

Sistem, bütün teknelere en uygun ALTERNATİFLERİ sunabiliyor. Özellikle ikinci el teknelerde istenirse mevcut motora uygulanabiliyor veya motor değiştirilerek, elektrikli motorla hareket etmek ve fosil yakıt kavramını tamamen hayatınızdan çıkartmak mümkün.

 

“Tailor Made” seçenekler

Hibrit sistemi tamamen ‘Tailor Made’ yani kişiye özel ve ihtiyaca uygun seçenekler sunuyor. Hibrit tekne uygulamasında bir çok konfigürasyon bulunuyor. Sıfır teknelerde tüketicinin ihtiyacı belirlenerek en uygun pil, motor ve besleme sistemleri seçenekleri sunuluyor. Örneğin, motor seçildikten sonra istenirse pil, akü veya hidrojen, güneş enerjisi ve rüzgar sistemleriyle desteklenebiliyor. Böylece güneş enerjisi, rüzgar ve hidrojen sayesinde tamamen motor gürültüsüz, sessiz ve şirketin adı gibi 0 emisyon değerleriyle seyahat etmek mümkün hale geliyor.

 

İkinci el teknelerde ise konfigürasyon çok daha fazla. Tekne sahibinin tercihine göre, istenirse var olan motor ve aksamlar kullanılarak yakıt tasarrufunu en üst düzeye çıkarmak mümkün. Motor tamamen değiştirilip rüzgar, güneş enerjisi ve hidrojen seçenekleri de eklenerek, 0 teknelere uygulanabilen sistem gibi yakıt kavramını unutmak da mümkün.

 

“Sistem nasıl çalışıyor”

Elektrikli motorla pervane çevriliyor. Elektrikli motor ise rüzgar, güneş enerjisi, pil, akıllı akü, hidrojen veya akıllı jeneratörle enerji optimizasyonu sağlanarak besleniyor.

 

“Hem zamandan hem paradan tasarruf”

Yılların sanayicilik deneyimiyle, Niş bir pazar olan hibrit tekne işine gönlünü veren Osman Turgut Yazıcı; “Yeni, eski, küçük, büyük bütün teknelere bu sistem uygulanabiliyor. Kışlık bakımı yapılırken bile uygulayabildiğimiz bu sistem hem zamandan hem de paradan tasarruf ettiriyor. Sistemin en rahat ve verimli kullanabildiği tekneler ise 10 metrenin üzerindeki tekneler. Çünkü teknenin boyutu büyüdükçe sistemin sağladığı verimlilik katlanarak artıyor. Burada önemli olan tekne sahibinin ihtiyacını belirleyip ona uygun çözümler sunmak” diyor.

 

Yazıcı, sistemin sadece teknelere değil, belediyelerin çöp kamyonlarından, toplu taşıma araçlarına kadar her ihtiyaca uygulanabileceğini de belirtiyor.

www.denizhaber.com.tr

28.09.2016

 

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR