İDO, 2010’da Hong Kong’ta görecek, beğenirse Marmara’ya getirecek …

İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) Genel Müdürü Ahmet Paksoy, güneş enerjisi kullanan deniz otobüsünün 2010’da Hong Kong’da devreye gireceğini bildirdi ve “ Deniz taşıtlarında güneş - rüzgâr enerjisini uygulayan Solar Sailor şirketi ile görüştük. Bu araçları Hong Kong’da inceleyeceğiz. Beğenirsek alırız” dedi. Solar Sailor CEO’su Robert Dane de “Türkiye’ye özel deniz otobüsü üretebiliriz ” dedi.

 

Dünya denizcilik sektörüne yön veren şirketlerin üst düzey yöneticileri, Uluslararası Feribot İşletmecileri Birliği Interferry’nin İstanbul’daki yıllık toplantısında buluştu. Güneş enerjisinin kullanıldığı deniz otobüslerini üreten Avusturalyalı Solar Sailor şirketi CEO’su Robert Dane ve İDO Genel Müdürü Ahmet Toksoy; natif enerji kaynaklarına yönelik projelerini Hürriyet’e anlattı.

 

Robert Dane güneş enerjisini kullanan deniz otobüsünün Türkiye için bulunmaz bir fırsat olduğunu belirterek, “Normal bir deniz otobüsüne oranla yüzde 25 daha fazla maliyeti olan bu taşıtların ekonomik olarak geri dönüşümü ise bir yılda yüzde 30 daha fazla” dedi. Küresel krizle birlikte şirketlerin natif enerji kaynaklarının kullanıldığı taşıtlara yöneldiğini belirten Robert Dane, “Hong Kong için çevreye zarar vermeyen deniz otobüsüürettik.100 kişilik deniz otobüsleri 2 milyon 749 bin ABD Doları” dedi. Müşterilerin talebine göre 100-150, hatta 500-600 kişilik deniz otobüsü üretilebileceğini aktaran Robert Dane, güneş enerjisinin kullanıldığı özel botlar da tasarladıklarını belirterek, “3 yıl önce ABD ordusu ile anlaştık. Denizde uydu ile sinyalizasyon sağlayan ve güneş enerjisinin kullanıldığı insansız deniz aracımızın patentini verdik” dedi.

 

Elimizi hızlı tutmalıyız

İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy ise çok ciddi enerji - yakıt maliyetlerine katlandıklarını bildirdi ve “ Gelecekte dünyada natif enerji kaynakları çoğalacak. Alternatif projeler noktasında elimizi hızlı tutmalıyız ” dedi. Denizcilik sektörünün da krizden ciddi anlamda etkilendiğini söyleyen Ahmet Paksoy, “ Sektör ciddi yolcu kaybı yaşıyor. Biz de hedefimizi ‘zor zamanlarda doğru rota çizmek’ olarak belirledik ” diye konuştu.

 

Paksoy, şöyle devam etti : “ Artık verimliliği, üretim modellerini, ekonomik gemileri, yeni tasarımları konuşuyoruz. Enerji - yakıt bizim için çok önemli bir gider. Petrol fiyatlarını çok yakından takip ediyoruz. Gelecekte natif enerji kaynakları çoğalacak. Güneş enerjisi kullanılan deniz otobüsünü yakından takip ediyoruz. 2010’da Hong Kong’a gideceğiz, bu projeyi beğenirsek Marmara’da da güneş enerjili deniz otobüslerini görebilirsiniz. ”

 

Deniz ticareti krizden yara aldı, zor zamanlarda doğru rota çizeceğiz

Denizcilil sektörüne yön veren uluslararası şirketlerin bu yılki buluşmasına evsahipliği yapan Interferry’nin Başkanı İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, yaşanan küresel ekonomik krizde deniz ticaretinin krizden yara aldığını belirtti. Bu nedenle konferansın bu yılkı ana temasının “ Zor Zamanlarda Doğru Rotayı Çizmek ” olduğunu söyleyen Ahmet Paksoy, “ Yaşadığımız küresel kriz hem şirketleri hem ülkeleri ciddi anlamda yeni arayışlara, inovatif çalışmalara, yeni pazar arayışlarına itiyor. Yaşamak, yeni pazar bulmaya bağlı. Biz dünya ticaretine kuşkusuz doğrudan bağlıyız. Dünyadaki taşımacılığın yüzde 90’ı deniz yoluyla yapıldığına göre ithalat ve ihracatın durması otomatikman deniz taşımacılığını etkiliyor ” dedi.

 

Hidrojen enerjili gemi 2010’da Haliç’te yüzecek

Hidrojen teknolojilerine yönelik de bir çalışma yürüttüklerini hatırlatan İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, “Hidrojenli yakıt pili uygulamasını Yenikapı’da gerçekleştirdik. Bu proje hakkında ciddi altyapımız oluştu. 2010 içerisinde hidrojen enerjili çalışan bir tekneyi Haliç’te göreceğiz. Önce küçük teknelerle başlayacak ama zaman içinde bu proje kendini geliştirecek. Önemli olan servis kalitesi ve hızı sağlaması. Alternatif enerji kaynakları geleceğimiz olacaktır, bunu görüyoruz” dedi.

www.hurriyet.com.tr / 27.10.2009

-.-

İDO Hakkında / Tarihçe

İDO İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret A.Ş., İstanbul un deniz ulaşımına ve trafik sorununun çözümüne katkıda bulunmak amacıyla İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından 1987 yılında kurulmuştur.

 

Etrafı denizlerle çevrili İstanbul da deniz yolu ile yapılan yolculuklar önemli bir ulaşım natifi oluşturuyor. Trafiğin gün geçtikçe biraz daha keşmekeşe dönüştüğü İstanbul da, 22 senelik bir geçmişe sahip olan deniz otobüslerinden her geçen gün daha verimli bir biçimde yararlanılıyor.

 

İDO, artan talepler doğrultusunda, yeni hatlar açarak ve maliyetleri daha da düşürerek İstanbullular a daha ucuz yolculuk olanağı da sağlamayı hedefliyor. Kapasite kullanımının her geçen gün artması, fiyatların  deniz yollarındaki diğer natifler seviyesine düşmesi doğrultusundaki ümitleri güçlendiriyor. İstanbul Deniz Otobüsleri insana hizmeti, teknoloji ile yoğurarak geleceğin aydınlık günlerine hızla ve kararlılıkla ilerliyor.

 

İstanbul un deniz ulaşımı, 1987 yılına kadar büyük ölçüde Türkiye Deniz İşletmeleri Şehir Hatları İşletmesi tarafından sağlanmaktaydı. Bu tarihte Büyükşehir Belediyesi tarafından İstanbul Ulaşım ve Ticaret A.Ş. kurularak deniz ulaşımını sağlayan ikinci bir kuruluş ortaya çıkmıştır. 

 

Daha sonra 1988 yılında şirkette ünvan değişikliği yapılmış işletme,  İDO - İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret  A.Ş. adını almıştır.

 

2005 Şubat ayında ise İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı Özelleştirme Yüksek Kurulu (ÖYK) ile bir protokol yaparak Türkiye Şehir Hatları İşletmesini devralma iradesini ortaya koymuştur.  Devralma işlemleri İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı adına İDO tarafından yürütülmüştür. Devralma işlemiyle birlikte İstanbul’da deniz ulaşımından sorumlu tek otorite İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı olmuş ve bu otorite de büyük ölçüde İDO’ya devredilmiştir.

www.ido.com.tr

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR