Philips 2015 için yeni hedeflerini belirledi …

Philips, 2009 yılı toplam satışlarının yüzde 31 inin Yeşil Ürünlerden* sağlanarak programın üç yıl önüne geçildiğini ve 2015 e kadar bu oranın yüzde 50 ye çıkmasının hedeflendiğini bildirdi. Toplam 1 milyar Euro luk Yeşil İnovasyon yatırımı hedefini 2010 da tamamlamayı amaçlayan şirket, operasyonel enerji verimliliğini yüzde 25 oranında artırma hedefini de gerçekleştiriyor.

 

"2007 sonunda belirlediğimiz hedeflere bu kadar erken ulaşmamız sürdürülebilirlik kavramının Philips in iş stratejisinde tam bir itici güç olduğunu gösteriyor" diye konuşan Philips Aydınlatma CEO su ve Philips Sürdürülebilirlik Kurulu Başkanı Rudy Provoost konuya ilişkin açıklamasında "Bir sağlık ve iyi yaşam şirketi olarak sürdürülebilirlik kavramı DNA mızın bir parçası. Bu alanda iddialı yaklaşımlara duyulan ihtiyacı göz önünde bulundurarak kendimize bu tür hedefler koymaya ve bunları gerçekleştirmeye devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.

 

EcoVision4 programında önemli bir yol kat eden Philips EcoVision5 programı ile 2015 e kadar yeni sürdürülebilirlik hedeflerini de açıkladı. Şirketin sağlık ve iyi yaşam stratejisi doğrultusunda geliştirilen bu yeni hedefler, Philips in sürdürülebilirlik yaklaşımını daha da genişleterek ekolojik ayak izinin ötesine taşıyor.

 

İşte bu yüzden Philips 2015 e kadar 500 milyondan fazla kişiye bakım sağlamak için çalışmalarına devam ediyor. Bu hedef, bakım alanına hitap eden tüm Philips ürünleri ve çözümleri aracılığıyla gerçekleştirilecek. Orta Doğu nun ücra bölgelerindeki kadınlara önleyici uygulamalara erişim imkânı sağlamak amacıyla tasarlanan Mobil Göğüs Tarama Ünitesi nin bir parçası olan MammoDiagnost DR bu konuda güzel bir örnek teşkil ediyor.

 

Philips 2015 e kadar tüm ürün portföyünün enerji verimliliğini yüzde 50 artıracak. Aydınlatma, dünyadaki toplam enerji tüketiminin yüzde 19 unu, yani yaklaşık beşte birini oluşturuyor. Hızla endüstri standardı haline gelen LED teknolojisiyle birlikte Philips, aydınlatma alanındaki inovasyonları sayesinde enerji tüketimiyle ilgili zorunluluklara dikkat çekme konusunda küresel ölçekte önemli bir katkı sağlama kapasitesine ve sezgisine sahip olduğunu gösteriyor. Philips in Güney Afrika da başlattığı ilk güneş enerjili LED Projektör Işığı Çözümü de bunun bir göstergesi. Philips toplumlara güneş battıktan sonra elektrik altyapısı kullanmaksızın aydınlatma ile yaşam kalitesini artırma imkânı sağlıyor.

 

Philips ayrıca kullanım ömrü biten ürünlerin toplanması ve geri dönüşümünün yanı sıra Philips ürünlerinde kullanılan geri dönüştürülmüş malzeme miktarını da 2015 e kadar iki katına çıkarmayı hedefliyor. Hammadde kaynaklarının azlığı, dünyanın belirli bölgelerinde kullanılmış ürünlerin toplanması ve geri dönüştürülmesi konusunda gerekli yasaların olmaması gibi faktörlere gelişmekte olan ekonomilerde sürekli artan tüketici talepleri de eklenince gezegenimiz ekolojik risklere maruz kalıyor. Philips in ürün geliştirme konusunda benimsediği EkoTasarım yaklaşımı, yüzde 60 geri dönüştürülmüş ve biokökenli plastikten üretilen Performer Energy Care elektrikli süpürge gibi çözümler sunulmasını sağlıyor. AB de atıkların toplanması ve geri dönüşümü mevzuatının geliştirilmesinde de rol oynayan Philips, 2008 de Hindistan ve Brezilya da başlattığı gönüllü atık toplama ve geri dönüştürme hizmetini 2009 yılında Arjantin e de ulaştırmayı başardı. www.haberler.com / 30.03.2010

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR