"Enerji verimliliği gizli yatırım kaynağıdır"

 

Bursa da yapılan 8. Ulusal Temiz Enerji Sempozyumu nun sonuç bildirgesi taslağı açıklandı. Taslakta Türkiye nin yenilenebilir enerji kaynaklarından yeterince yararlanamadığı vurgulandı.

 

Sempozyum eş başkanları İTÜ öğretim üyesi Doç. Dr. Ahmet Şahin, U.Ü. Öğretim Üyesi Doç. Dr. M. İhsan Karamangil ve Büyükşehir Belediyesi Enerji Danışmanı ve Enverder Bursa Şubesi Başkanı Dr. Mustafa Uysal ın birlikte açıkladıkları bildirgede, Türkiye deki rüzgar ve güneş enerjisi haritalarının yenilenmesi, şehirlerde elektrikli araçların kullanımı ile evlerde mikro su, rüzgar ve güneş enerjisi kullanımına yönelik teşvik sisteminin geliştirilmesi gündeme geldi.

 

Enerji kaynaklarını birbirlerinin rakibi olarak değil tamamlayıcısı olarak görülmesi gerektiğinin belirtildiği bildirgede, fosil veya nükleer yakıtlarla da üst düzey enerji üretim ve emisyon giderici teknolojiler kullanılarak temiz enerji üretilmesinin mümkün olduğuna işaret edildi. Bir ülke kendi öz kaynaklarını çevreyi en az kirletici tedbirleri alarak azami ölçüde kullanılması gerektiğine işaret eden bildirgede, yenilenebilir enerji kaynaklarının yerli üretimdeki paylarının arttırılması gerektiği üzerinde duruldu.

 

Bildirgede dikkat çeken ve sorunların çözülmesi adına yer alan görüşler şöyle: "Türkiye deki rüzgar ve güneş enerjisi haritalarının sağlıklı yapılmadığı anlaşılmaktadır. Özellikle rüzgar ölçümlerinin şehir merkezine yerleştirilen istasyonlarla yapılması önemli hatalara neden olmaktadır. Örneğin bu haritalar baz alınarak yapılan projelerin doğrulukları şüphelidir. Bu nedenle bu haritaların iklim değişiklikleri de göz önünde bulundurarak yeniden hazırlanması gerekmektedir. Enerji verimliliği de yenilenebilir ve fosil enerji kaynakları gibi bir enerji kaynağı olarak görülmelidir. Elektrikli araçlar çevreci, doğayı kirletmeyen, sıfır emisyon neşreden araçlar olarak tanıtılmaktadır. Fakat bu araçların sıfır emisyon neşreden araçlar olabilmesi bu araçlardaki bataryaları besleyen elektrik enerjisinin de sıfır emisyon yayan bir santrallerden üretilmesi gerekmektedir. Önümüzdeki yıllarda bataryalı elektrikli araçlar, hibrid elektrikli araçlar ile yakıt pilli elektrikli araçlar arasında ciddi bir rekabet yaşanması beklemektedir. Elektrikle araçların üretim maliyetlerin klasik araçlar göre yüksek olması nedeniyle belli teşvikler olmadan klasik araçlarla rekabet etmesi zor görünmektedir." www.haberaktuel.com / 04.12.2010

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR