BSH’den Sürdürülebilirlik Raporu

Dünyanın önde gelen beyaz eşya üreticilerinden BSH, 2009 Sürdürülebilirlik Raporu yayınladı.

 

BSH Ev Aletleri İcra Kurulu Başkanı Norbert Klein, “Doğaya saygılı çevre misyonumuz, bütün faaliyetlerimizi şekillendiren gelişim felsefemizin anahtarıdır. Ürün geliştirmeden üretime, kullanımdan geri dönüşüme kadar değer zincirinin her aşamasında doğal kaynak tüketimini en düşük seviyeye indirmeye çalışıyoruz. Piyasaya sunduğumuz en yeni ürünlerde, enerji tüketim miktarı on yıl önce kimsenin gerçekleşeceğine inanamayacağı bir seviyeye inmiş durumdadır” yorumlarında bulunuyor.

 

Şubat 2010’da Alman Federal Çevre Bakanlığı ve Alman Sanayi Federasyonu tarafından “İklim ve Çevre İçin İnovasyon Ödülü” ne layık görülen BSH’nin Sürdürülebilirlik Raporu, en büyük 150 Alman şirketi tarafından yayınlanan sürdürülebilirlik raporları sıralamasında önemli bir başarı göstererek sekizinci sırada yer aldı.

 

Sektörde öncü rolünü üstlenen BSH ürünleri, Avrupa’da gerçekleştirilen 79 testin en az 44’ünde “testin en iyisi”, ya da “satın alınacak en iyi ürün” olarak öne çıktı. 2009 yılında dünya genelinde yaklaşık bin ilk patent başvurusu yapan BSH’nin yaptığı başvuruların 700’ü Almanya’da yürürlüğe girdi. BSH aynı zamanda Alman Patent ve Ticari Marka Ofisi’ne en çok başvuruda bulunan şirketler listesinde 7. sırada bulunuyor.

 

BSH’nin sürdürülebilirlik raporunda, şu ifadeler yar alıyor:

“Bizim sektörümüzde inovasyon ve sürdürülebilirlik, sorumluluk ve müşteri odaklılık arasındaki bağlantı güçlüdür. BSH bu alanda öncülük yapmaya devam etmektedir. 2008 yılında değer zincirimizdeki tüm alanlarda sergilediğimiz sorumlu ve titiz yönetim yaklaşımı karşılığında Alman Sürdürülebilirlik Ödülü’nü kazandık, bu başarıyı 2009 yılında Alman sürdürülebilirlik raporları sıralamasında sekizinci olmamız, Nauen ev aletleri fabrikamızın ‘Yılın Fabrikası’ ödülünü alması ve bulaşık makinelerimizde bulunan Zeolith Kurutma Sistemi ile İklim ve Çevre İçin İnovasyon Ödülü’nü kazanmamız takip etti.”

 

“Ekolojik ve sosyal zorlukları stratejik bir şekilde ele alma ve bunları iş fırsatlarına çevirme konusu üç kilit alanda yoğunlaşıyor: Bunlar enerji verimliliği; ürün sorumluluğu; teknik bilgi ve beceri.”

 

“BSH, paydaşlarının ihtiyaçlarını daha iyi anlayabilmek için ilk uluslar arası anketini gerçekleştirdi. Katılımcıların yaklaşık yüzde 72’si BSH’nin çevre konusundaki bağlılığını ortalamanın üzerinde olarak değerlendirdi; yüzde 44’ü daha geniş bir topluma sağladığımız katkıların ortalamanın üzerinde olduğunu söyledi; yüzde 33’ü çalışanlarımıza gösterdiğimiz bağlılık konusunda ortalamanın üzerinde olduğumuzu kaydetti. Genel olarak ankete katılanların yüzde 61’i sürdürülebilirlik konusunda sergilediğimiz bağlılığın ortalamanın üzerinde olduğunu, yüzde 33’ü ise yeterli olduğunu söyledi.” 

www.geleceginenerjisi.com / 01.11.2010

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR