Elektrikli oto sabır istiyor!

Elektrikli otomobile 65 bin lira, şarj kutusunun montajına 900 ila 2 bin 300 lira, araba ve batarya için çift kaskoya da 3 bin lira harcayan vatandaş, yıllık 10 bin kilometre taahhüt etmesi halinde bataryanın kullanımı için her ay 85 avro daha ödeyecek. Tüm bu masraflara rağmen özellikle taksicilerin ilgilendiği bu elektrikli araçlarda şimdilik tek sorunu 6 saatlik şarj süresi...

 

Renault`nun Bursa fabrikasında üreterek yaklaşık 1.5 ay önce satışa sunduğu elektrik motorlu Fluence`in satışının yapılabilmesi, alıcının ev ve işyerinin şarj kutusunun (Wallbox) montajına uygun olabilmesine bağlı... Satış yapan firma eksperinin şarj kutusunun yeri konusunda olumsuz raporu durumunda satış yapılamadığı gibi, vatandaş ekspertiz ücretini de ödemekle hükümlü oluyor.

 

Yaklaşık 6 liralık elektrik kullanılarak bataryası dolan ve bu bataryayla ortalama 185 kilometre yol gitme avantajıyla Renault tarafından satışa sunulan elektrik motorlu Fluence, vatandaştan yoğun ilgi görüyor. Özellikle yakıt tüketimini dikkate alan taksicilerin ilgilendiği elektrikli otoyu satın almak ise sanıldığı kadar kolay değil.

 

HER AY 85 EURO

65 bin lira değerindeki aracı almaya karar veren bir vatandaş, öncelikle bayiyle ön sözleşme imzalıyor. Bu sözleşmenin gereği olarak firma eksperi, alıcının ev ya da işyerinde incelemede bulunarak kuruluma uygun olup olmadığını rapor ediyor. Vatandaşın kurulum için bildirdiği yerlerin uygunluğu halinde taraflar arasında kesin alım sözleşmesi imzalanırken, olumsuz rapor durumunda satış yapılamadığı gibi vatandaş ekspertiz ücretini de ödüyor.

 

BATARYAYA AYRI KASKO

Kesin alım sözleşmesinin ardından şarj kutusunun montajına 900 ila 2 bin 300 lira ödeyen alıcının, bataryanın yıllık kullanımı konusunda da taahhütte bulunması gerekiyor. Yıllık 10, 20, 30 veya 40 bin kilometreden birini taahhüt eden alıcı, az kullandığında az ödüyor. Aracını teslim alan ve şarj kutusunu da ev veya işyerine montaj ettiren elektrikli oto kullanıcısı, benzin kullanan araçlardan farklı olarak 2 ayrı kasko yaptırmak zorunda. Hem araç için hem de batarya için ayrı ayrı kasko yaptıran alıcıya, bu işin faturası ise ortalama 3 bin lirayı buluyor.

 

Otomobil için 65 bin lira, şarj kutusunun montajına 900 ila 2 bin 300 lira, çift kaskoya ortalama 3 bin lira harcayan vatandaş, bataryanın kullanımı için de yıllık 10 bin kilometre taahhüt etmesi halinde her ay 85 avro daha ödemek zorunda...

 

6 SAATLİK ŞARJA VATANDAŞ TEMKİNLİ

Renault Mais Bayisi Neziroğlu Oto`nun Mağaza Satış Yöneticisi Okay Uğursal, satışa sunulduğu günden itibaren elektrikli otomobile büyük ilgi olduğunu, çok sayıda taksicinin mağazalarına gelerek kendilerinden bilgi aldığını söyledi. Bataryaların 6 saat gibi bir sürede dolmasının elektrikli otomobilin ucuz ulaşım ve çevreci özellikleri gibi avantajlarını biraz da olsa gölgelediğini ifade eden Uğursal, "Büyük ilgi var ama 6 saati bulan şarj süresi nedeniyle vatandaşlar biraz temkinli yaklaşıyor. Kimse 6 saat şarj için beklemek istemiyor. Şarj istasyonları yaygınlaşır ve şarj süresi kısaltılırsa elektrikli otomobillerin cazibesi daha da artar" dedi.

 

Şarj istasyonlarının yaygınlaşmasının ardından ev ya da işyerlerine şarj kutusu montajına ihtiyaç duyulmayacağını ve eksper raporuna gerek kalmayacağını belirten Uğursal, mevcut durumda eksper raporunun araçların gerektiği gibi kullanımı için önemli olduğunu kaydetti. (Kaynak: BHA)

www.bursahakimiyet.com.tr

08.06.2012

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR